ראה"מ נתניהו: "הזדמנות לנורמליזציה עם סעודיה"

שלמה ריזל No Comments on ראה"מ נתניהו: "הזדמנות לנורמליזציה עם סעודיה"

לאחר שנפגש אמש עם נשיא קפריסין, נועד היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס בארמון הנשיאות בקפריסין. בפסגה המשולשת התייחס נתניהו לאפשרות לנורמליזציה עם סעודיה: "אני חושב שיש עכשיו הזדמנות לעשות נורמליזציה עם סעודיה. אנחנו חושבים שזה גם יכול לחבר את יוון וקפריסין דרך ישראל לאזור הודו וזה דבר חשוב"

צילום: עמוס בן גרשום \ לעמ
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ב׳), 4 בספטמבר 2023, י״ח באלול תשפ״ג, עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס בארמון הנשיאות בניקוסיה, קפריסין. תחילה התקיימה פגישה בארבע עיניים ולאחריה פגישה מורחבת.

ראש הממשלה נתניהו ציין את הקשר העמוק בין ישראל ליוון, שהתרחב בתחומים רבים בשנים האחרונות, ובפרט בהתמודדות עם משבר האקלים, בו ישראל סייעה במלחמה בשריפות הענק שהתחוללו ביוון בחודש יולי. רה״מ הדגיש כי שתי המדינות חייבות לחזק את שיתוף הפעולה בתחום זה.

בפגישה דנו הצדדים בין היתר על שיתופי פעולה בתחומי ביטחון, בינה מלאכותית, אנרגיה ומזון.

בנוסף, העלה ראש הממשלה נתניהו בפגישה את הפוטנציאל בהרחבת הסכמי אברהם, מה שיאפשר חיבור אנרגטי ותשתיתי בין אסיה-חצי האי ערב-ישראל-קפריסין-יוון ואירופה.

בהתייחס לאפשרות לנורמליזציה עם סעודיה אמר נתניהו: "אני חושב שיש עכשיו הזדמנות לעשות נורמליזציה עם סעודיה. אנחנו חושבים שזה גם יכול לחבר את יוון וקפריסין דרך ישראל לאזור הודו וזה דבר חשוב".

ראש הממשלה הודה לראש ממשלת יוון על כך ששירותי הביטחון של יוון סייעו בסיכול ניסיון פיגוע איראני נגד ישראלים בשטחה, והדגיש את החשיבות של פעולה משותפת נגד התוקפנות של איראן.

מהצד הישראלי השתתפו ר׳ הסגל, ר׳ המל״ל, מנכ״ל משרד רה״מ, המזכ״ץ, יו״ר המועצה הלאומית לכלכלה, ר׳ מערך ההסברה, היועץ המדיני, דובר רה״מ ושגריר ישראל ביוון; ומהצד היווני השתתפו: סגנית שר החוץ, שגריר יוון בישראל, היועץ לביטחון לאומי ועוד.

 



0 תגובות